FAQ

Frågor och svar på de mest förekommande frågorna.

 Betalning

 Vi samarbetar med Klarna för alla våra betalningar, tryggt och säkert!

Reklamation

 Om din vara anländer i skadat skick måste detta reklameras snarast (7 dagar). Spara och dokumentera allt emballage och kontakta vår kundtjänst på support@hoverfly.se så snabbt som möjligt. Du har också möjlighet att neka uthämtning av skadat gods om utlämning av din order sker hos ombud.

Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden förutsatt att funktionsfelet inte beror på yttre omständigheter som fysisk åverkan till följd av handhavandefel.

Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundtjänst via e-post på support@hoverfly.se för returinformation. Hoverfly står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel. Hoverfly ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man använder sig av något annat fraktalternativ.

 

Frakt och leverans

 Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt, oftast ca. 2 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. 

Ej uthämtade paket: Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Ångerrätt och retur

 Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om: Förseglingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Material, vad är våra skins gjorda av?

 Alla våra skins är gjorda av PVC och/eller vinyl och är CE-märkta

Instruktioner

 Se denna länk för instruktioner om hur du bäst applicerar produkten